Payroll Administrator

Location 東京都
Discipline Human Resources and Office Professionals
Job type Permanent
Salary Negotiable based on Experience
Reference 35749

【COMPANY OVERVIEW】

A global specialty logistics company

【JOB RESPONSIBILITIES】

  • Manage contracts with vendors and third parties

  • Support with the tracking of property inventory

  • Manage and review daily, weekly and monthly time sheets and ensure that the records are accurate

  • Manage employment details of new and existing employees

  • Review and analyze payroll reports

  • Liaise with external payroll vendors

  • Ensure compliance around salary, social insurance, tax, etc.

【REQUIREMENTS】

  • Extensive experience with payroll

  • MS Office proficiency

  • Strong negotiation and communication skills

  • Business level English and Japanese

【会社概要】

世界的なスペシャリティ・ロジスティクス企業

【職務内容】

  • ベンダーやサードパーティーとの契約管理

  • 財産目録の追跡のサポート

  • 日次、週次、月次のタイムシートの管理と確認、記録が正確であることの確認

  • 新規および既存の従業員の雇用詳細の管理

  • 給与計算レポートのレビューと分析

  • 給与計算を行う外部ベンダーとのリエゾン

  • 給与、社会保険、税金などに関するコンプライアンスの確認

【応募資格・条件】

  • 給与計算に関する豊富な経験

  • MSオフィススキル

  • 優れた交渉力およびコミュニケーション能力

  • ビジネスレベルの英語と日本語