Customer Support

Location 東京都
Job type Permanent
Salary Negotiable based on Experience
Reference 35266

COMPANY OVERVIEW

Global furniture company specializing in baby products

JOB RESPONSIBILITIES

  • Ensure effective order processing and customer services to the customers and end-users
  • Collaborate with sales and ensure the sales team gets the service they need
  • Maintain customer data in M3 to assure the accuracy
  • Receive and process of orders from customers by email/ fax
  • Assist customer questions and claims from customers by phone and emails
  • Administration of retailer contracts, lead and participate in various other administrative duties of the team
  •  Create and send newsletters and related information to the customers
  • Find solutions that meet customers’ unique requirement
  • EC support
  • Create shipping list and send Marketing tool and pop
  • Tell marketing activities towards new and small customers

REQUIREMENTS

  • At least 3 years of experience in a similar role with experience in customer services/ sales support from an international company in Japan is preferred
  • Business level English
  • Strong PC skills (CS systems, Microsoft Office)
  • Have an open-minded and customer-oriented mind

【会社概要】

子供用品に特化したグローバル家具メーカー

【職務内容】

  • 顧客およびエンドユーザーへの効果的な注文処理と顧客サービスの確保
  • 営業と協力し、営業チームが必要なサービスを受けられるようにする
  • M3で顧客データを管理し、正確性を保証する
  • 電子メールやファックスによる顧客からの注文の受信と処理
  • 電話や電子メールによる顧客からの質問とクレームのアシスト
  • 小売業者との契約管理、その他チームの様々な管理業務に携わる
  • ニュースレターや関連情報の作成と顧客への送信
  • 顧客独自の要件を満たすソリューションの発見
  • ECサポート
  • 出荷リストの作成、マーケティングツールやポップの送付
  •  新規顧客、小規模顧客に対するマーケティング活動の提案

【応募資格・条件】

  • 少なくとも3年以上の同様の職務経験、日本の国際企業でのカスタマーサービス/セールスサポートの経験があれば尚可
  • ビジネスレベルの英語力
  • 優れたPCスキル(CSシステム、Microsoft Office)
  • オープンマインドで、顧客志向のマインドをお持ちの方