Human Resources and Administration Manager

Location 東京都
Job type Permanent
Salary Negotiable based on Experience
Reference 35206

COMPANY OVERVIEW

The global company leading capital market and investment

JOB RESPONSIBILITIES

  • Develop and maintain relationships with senior management
  • Manage HR-related tasks and provide support for the Japan office
  • Set targets and objectives to achieve high levels of performance
  • Manage Japan Admin team and ensure confidential information of the employee
  • Manage all the processes for new joiners and transfers including scheduling interviews and preparing all documentation etc
  • Provide appropriate support and manage termination or redundancy process
  • Monitor and update any change in local labor laws
  • Make a report of related tasks in a timely manner
  • Negotiate the office building management for the office, parking lease and others as necessary

REQUIREMENTS

  • Over 10 years of experience in a multi-faceted HR role
  • University degree (ideally in Human Resources)
  • Excellent analytical skills with high attention to detail
  • Computer skills especially with Excel
  • Have a team-oriented mind
  • Ability to work under pressure and have a high level of independence
  • Strong communication skills in both Japanese and English

【会社概要】

資本市場および投資をリードするグローバル企業

【職務内容】

  • 上級管理職との関係構築・維持
  • 人事関連タスクの管理および日本支社へのサポート
  • 高いレベルのパフォーマンスを達成するための目標設定
  • 日本のアドミンチームの管理、従業員の機密情報の確保
  • 新入社員や転勤者の面接の日程調整、書類作成など、すべてのプロセスの管理
  • 解雇や余剰人員整理の適切なサポートと管理
  • 現地の労働法改正の監視と更新
  • 関連タスクのタイムリーなレポート作成
  • オフィスビル管理、駐車場リース、その他必要な事項の交渉

【応募資格・条件】

  • 10年以上の多面的な人事業務の経験
  • 大卒以上
  • 細部にまで注意を払う優れた分析能力があること
  • コンピュータスキル(特にExcelに対応できる方)
  • チームワークを重視する方
  • プレッシャーに負けず、高い自立心を持って業務に取り組める方
  • 日本語と英語での優れたコミュニケーション能力