Marketing Senior Manager

Location 東京都
Discipline Sales
Job type Permanent
Salary Negotiable Based on Experience
Reference 34489

【COMPANY OVERVIEW】

Global leader that provides spend management software to businesses

【JOB RESPONSIBILITIES】

  • Produce strategies regarding sales pipeline and revenue goals with the regional sales representatives

  • Convert sales goals into Account based marketing (ABM) program goals and project plans

  • Establish ABM programs to attract target Enterprise accounts

  • Collaborate with Product Marketing and other teams to successfully plan and produce multi-channel programs

  • Learn Marketing ecosystems and implement multi-channel campaigns

  • Reporting program status to key stakeholders

  • Implementing sales acceleration by organizing and hosting regional events

  • Provide thorough analysis and ideas from data to enhance programs for target accounts

  • Responsible for improving target account engagement

【REQUIREMENTS】

  • 3~5+ years in B2B marketing

  • Experience in managing demand generation and pipeline-building marketing programs

  • Has results-oriented mindset

  • Strong project management and problem-solving skills

  • Can work with teams

  • Outstanding verbal and writing skills

  • Past experience in executing ABM marketing strategies with sales leaders

  • Knowledge in various Marketing technology such as Salesforce and Marketo

  • Energetic, creative and innovative

  • Can work in fast-paced environment

  • Negotiating skills, a plus

【会社概要】

企業向けに支出管理ソフトウェアを提供するグローバルリーダー

【職務内容】

  • 地域の営業担当者とともに、販売パイプラインと売上目標に関する戦略を立案する

  • 売上目標をアカウントベースドマーケティング (ABM)プログラムの目標およびプロジェクトプランに変換する

  • ターゲットとなる企業アカウントを獲得するためのABMプログラムを確立する

  • プロダクトマーケティングや他のチームと協力し、マルチチャンネルプログラムの企画・制作を成功に導く

  • マーケティングエコシステムの習得とマルチチャネルキャンペーンの実施

  • 主要なステークホルダーへのプログラム状況の報告

  • 地域イベントの企画・開催による販売加速の実施

  • 徹底的な分析とデータからターゲットアカウントに対するプログラム強化のアイデアを提供する

  • ターゲットアカウントのエンゲージメント向上を担当

【応募資格・条件】

  • 3~5年以上のB2Bマーケティング経験者

  • デマンドジェネレーションやパイプライン構築のためのマーケティングプログラムの管理経験

  • 結果重視のマインドセットを持っている

  • 優れたプロジェクト管理能力および問題解決能力

  • チームワークを大切にできる

  • 卓越した言語能力と文章能力

  • 過去に営業リーダーとともにABMマーケティング戦略を実行した経験

  • Salesforce、Marketoなど各種マーケティングテクノロジーに関する知見

  • エネルギッシュ、クリエイティブ、革新的な方

  • スピード感のある環境で仕事ができる

  • 交渉力、尚可