Merchant Onboarding Specialist

Location 東京都
Discipline Supply Chain & Procurement, Sales
Job type Permanent
Salary Negotiable based on Experience
Reference 35006

【COMPANY OVERVIEW】

Global fast-growing IT company leading online payment solution

【JOB RESPONSIBILITIES】

  • Collect KYB information and review it to ensure it aligns with compliance and policy

  • Set new merchants in the system and arrange to ship

  • Manage onboarding training for merchants on online or phone

  • Handle escalations from merchants and work closely with different teams for resolution

  • Seek opportunities continuously to improve SOPs

  • Work with other ad-hoc management related work (design and launch new processes or tools in Japan)

【REQUIREMENTS】

  • Minimum of 1-2 years of work experience in customer support

  • Native level Japanese and business level English

  • Able to handle confidential information comfortably

  • Have excellent analytical and critical thinking with high communication skills

  • Time management skills to multi-task

  • Keen to learn new skills

  • Basic computer skills (Excel, PowerPoint and Word)

【会社概要】

オンライン決済ソリューションをリードするグローバル急成長IT企業

【職務内容】

  • KYB情報を収集し、コンプライアンスとポリシーに合致しているかどうかを確認する

  • 新規加盟店のシステム設定と出荷の手配

  • オンラインまたは電話による加盟店へのオンボーディングトレーニングの管理

  • 加盟店からのエスカレーションを処理し、解決のために異なるチームと密接に連携する

  • SOPを改善するための継続的な機会を模索する

  • アドホックな管理関連業務(日本での新しいプロセスやツールの設計と立ち上げ)

【応募資格・条件】

  • カスタマーサポートの実務経験1~2年以上

  • ネイティブレベルの日本語とビジネスレベルの英語力

  • 密情報の取り扱いに抵抗がないこと

  • マルチタスクに対応できる時間管理能力

  • 新しいスキルの習得に意欲的であること

  • 基本的なコンピュータースキル(エクセル、パワーポイント、ワード)