Sales Admin

Location 東京都
Job type Permanent
Salary Negotiable based on Experience
Reference 35090

COMPANY OVERVIEW

International company specializing in the management system and energy solutions

JOB RESPONSIBILITIES

  • Support Key Account Manager, Engineer, and the Team
  • Conduct Estimates and Sales Orders on NetSuite
  • Provide order confirmations and invoices and send them to customers by using Excel
  • Translation of Japanese and English
  • Manage import/ export goods, delivery date of the goods
  •  Make phone calls, mail, and meetings with customers
  • Process bills, manage payments from customers
  • Manage contract renewal
  • Work closely with the outsourcing/ internal HR& Finance and another employee in the Tokyo office
  • Attend internal and external meetings

REQUIREMENTS

  • Minimum of 5 years of business experience with more than 3 years experience in import/export or machinery goods (preferably has experience in triangle shipment)
  • Minimum of 3 years experience in a multinational company
  • Excellent self-management and communication skills
  • Basic Microsoft Office skills and Excel functions (sumif, vlookup etc)

WELCOME SKILLS AND EXPERIENCE

  • Knowledge of NetSuite

【会社概要】

マネジメントシステムおよびエネルギーソリューションに特化した国際企業

【職務内容】

  • キーアカウントマネージャー、エンジニア、チームのサポート
  • NetSuiteでの見積もりと販売注文の実施
  • Excelを使用した注文確認書、請求書の作成、顧客への送付
  • 日本語と英語の翻訳
  • 商品の輸出入、納期管理
  • お客様との電話、メール、打ち合わせの実施
  • 請求書の処理、お客様からの入金管理、契約更新の管理
  • アウトソーシング先や社内の人事・財務担当者、東京オフィスの別の社員との連携
  • 社内外の会議への出席

【応募資格・条件】

  • 5年以上のビジネス経験、3年以上の輸出入または機械製品に関する経験(三国間貿易の経験があることが望ましい)
  • 多国籍企業での3年以上の経験
  • 優れた自己管理能力とコミュニケーション能力
  • 基本的なマイクロソフトオフィススキルとエクセル関数(sumif, vlookup等)

【歓迎するスキル・経験】

  • NetSuiteに関する知識